پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۸۴۴۲

 دکترین «کامالا هریس»؛ نگاهی به دیدگاه‌های سیاست خارجی نامزد دموکرات‌ها/ این قسمت: چین

 دکترین «کامالا هریس»؛ نگاهی به دیدگاه‌های سیاست خارجی نامزد دموکرات‌ها/ این قسمت: چین
تحلیل دیدگاه‌های سیاست خارجی «کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، به دلیل همسویی و نزدیکی او با «جو بایدن» در مسائل امنیت ملی، کار دشواری است. با این حال، دوران فعالیت «هریس» به عنوان سناتور ایالات متحده از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ و کمپین ریاست‌جمهوری او در سال ۲۰۲۰ می‌تواند بینش‌های مفیدی را ارائه دهد.

«هریس» در طول فعالیت‌های سیاسی خود، با کشورهای کلیدی مانند چین، روسیه، اوکراین و کشورهای خاورمیانه تعامل داشته است. او بر لزوم رقابت اقتصادی و همکاری سیاسی با چین تأکید کرده که این موضع، بازتاب‌دهنده اجماع گسترده‌ای در میان دموکرات‌هاست. به علاوه، هریس به انتقاد از تعرفه‌های تجاری دوران ریاست‌جمهوری «ترامپ» پرداخته است.

مواضع قاطع «هریس» در زمینه حقوق بشر، از جمله حمایت از قانون حقوق بشر و دموکراسی در هنگ‌کنگ، هم‌راستا با سیاست‌های دولت بایدن است. کارشناسان بر این باورند که سیاست‌های «هریس» در قبال چین احتمالاً مشابه رویکرد بایدن خواهد بود.

علاوه بر این، «هریس» به عنوان معاون رئیس‌جمهور سه بار از جنوب شرق آسیا بازدید کرده و در این سفرها به تقویت روابط آمریکا با متحدانش، به‌ویژه فیلیپین، پرداخته است. 

اگر «هریس» به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب شود، انتظار می‌رود سیاست‌های خارجی او در چارچوب تثبیت‌شده دموکرات‌ها باقی بماند و به حفظ و تقویت روابط بین‌المللی و تعهدات امنیتی آمریکا ادامه دهد.

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی